Newsroom » Obertauern/ Salzburger Land/ A » Zon, skiën, après-ski: nog acht weken sneeuwzekerheid in Obertauern

Zon, skiën, après-ski: nog acht weken sneeuwzekerheid in Obertauern

De hoogst gelegen wintersportplaats van de deelstaat Salzburg nodigt uit tot sportieve hoogstandjes en partyhighlights

München/Obertauern, 1-3-2018. Het duurt nog wel even voordat de winter afscheid neemt van de wintersportplaats met de meeste sneeuw van Oostenrijk. Tot 1 mei kunnen wintersportfans zich in Obertauern helemaal uitleven op de firnsneeuw en chillen in de lentezon, mede dankzij de gunstig vallende Pasen van dit jaar en de daaraan gekoppelde vrije dagen. En de voor Obertauern zo kenmerkende partysfeer stijgt tijdens de winterfinale tot grote hoogte.

Karneval meets Obertauern” luidt het motto van het “Närrische Gipfeltreffen” van 17 tot en met 24 maart 2018. Plaatselijke muziekgroepen en blaasorkesten uit de carnavalsbolwerken in Duitsland de omgeving geven concerten in de skihutten en warmen het ochtenddrankje op. Ook staan onder andere avondlijke skitochten, wijnproeverijen en de grote “Narrenfinale” op het programma van deze toch wel unieke combinatie van winterpracht, alpenpret en carnaval.

Nog een reden om precies in deze week de sneeuwkom te bezoeken, is de Intersport Alpenglühen van 18 tot en met 24 maart 2018. In de actieweek kunnen alle mannen en vrouwen die zich hiervoor hebben aangemeld, elke dag de nieuwste ski’s, kleding, skistokken, skischoenen, skihelmen en andere beschermingsmiddelen van meer dan 25 topwintersportmerken uitproberen.

Het SAAC Basic Lawinencamp op 7 en 8 april met gediplomeerde berg- en skigidsen is bedoeld voor iedereen zich ook buiten de pistes veilig op de ski’s en het snowboard wil kunnen bewegen. In theorie- en praktijkmodules leren de deelnemers niet alleen belangrijke gedragsregels voor in de bergen, maar ook hoe onder de sneeuw bedolven mensen kunnen worden opgespoord. Deelname en bijbehorende uitrusting zijn gratis.

Er wordt weer gewroet: de grootste schatgraverij van Oostenrijk op weg naar de daverende finale in de sneeuw

30 schatkisten liggen op 14 april in de sneeuw van de legendarisch steile Gamsleiten 2-piste te wachten op de gelukkige vinders, die een van de 1000 tickets voor de 12e editie van het “Gamsleiten Kriterium” hebben weten te bemachtigen. Aan de vooravond van de schatgraverij worden bij de Gamsleiten-party met Ö3-disco de tickets ingewisseld tegen een van de getrokken startnummers. In volgorde van de nummers gaan de deelnemers op pad naar het afgezette opgravingsterrein boven het dalstation.

Dan kan het grote wroeten in de sneeuw beginnen, de jacht op gewilde prijzen in natura en waardebonnen, waaronder seizoenkaarten voor Obertauern, ski-uitrustingen en een jaarvoorraad bier. De meesten hopen waarschijnlijk op de hoofdprijs – de sleutel van een splinternieuwe BMW X3 xDrive20d met luxueuze opties die zich in een van de kisten bevindt. De deelnametickets (beperkte oplage!) voor de grote schatgraverij kunnen voor 50 euro bij Tourismusverband Obertauern of online op www.obertauern-tickets.com besteld.

Wie geen beslag op een ticket weet te leggen, kan nog tot 15 april aan de BMW Super 7-prijsvraag meedoen met kans op een van vijf exclusieve weekends voor twee personen in Obertauern, inclusief dagskipassen en een BMW xDrive voor het hele weekend. Hiervoor hoeven de gasten alleen maar naar de Super 7-fotopoints op de zeven bergtoppen van Obertauern te gaan en hun bergtopfoto’s te uploaden.

Voordelige arrangementen voor extra lang winterplezier

Om de winter met een extra portie skiën of snowboarden in de zon uit te luiden, zijn tijdens de Sun & Fun-weken vanaf 7 april tot aan het einde van het seizoen aantrekkelijke arrangementen beschikbaar.

Bobby’s Schneeabenteuer van 7 tot en met 14 april 2018 is bedoeld voor gezinnen met kinderen. De kinderen leren spelenderwijs skiën of snowboarden terwijl de ouders alle tijd hebben de pistes te verkennen en van het voorjaarszonnetje te genieten. Bij het Bobby-pakket zijn allerlei voorzieningen inbegrepen, zoals een ski- of snowboardcursus, skipas en huuruitrusting. Voor kinderen jonger dan zes jaar kost het pakket 199 euro, voor kinderen van zes tot veertien jaar is dat 279 euro.

Meer Informatie: Tourismusverband Obertauern, tel. +43-(0)6456-7252, e-mail: info@obertauern.com, website: www.obertauern.com

Contactpersonen voor de pers: Aviareps Tourism GmbH, Christina Handcock, tel. +49-(0)89-552533-440, Josephspitalstraße 15, D-80333 München, e-mail: chandcock@aviareps.com

Related pictures: