Newsroom » Obertauern/ Salzburger Land/ A » Gezinsvriendelijk skiprogramma voor kinderen in Obertauern

Gezinsvriendelijk skiprogramma voor kinderen in Obertauern

Voor kleine ‘sneeuwhazen’ worden skilessen met overnachting en veel meer al voor 199 euro aangeboden

Toen Hans nog een Hansje was, kon hij veel sneller leren skiën of snowboarden. Dat valt elke winter op de witte hellingen van Obertauern, de winter-hotspot van de Oostenrijkse deelstaat Salzburg, opnieuw te zien. Met het aantrekkelijke, helemaal op kinderen afgestemde totaalpakket ‘Bobbys Schneeabenteuer’ krijgen de kleintjes de fijne ski- en snowboardkneepjes bijgebracht, tegen uiterst aantrekkelijke en bovendien zeer gezinsvriendelijke voorwaarden.

Het skiprogramma is vernoemd naar de witte sneeuwhaas Bobby, de mascotte van de jeugdige wintersporters. ‘Bobby’s Schneeabenteuer’ voor kinderen tot zes jaar kost slechts 199 euro per kind. Het pakket omvat vijf hele dagen skiles of vijf halve dagen snowboardles, de skipas voor de lestijd, zes dagen huuruitrusting, overnachting van het kind in de kamer van de ouders met dezelfde maaltijden en de transfer van en naar de luchthaven Salzburg. De kids kunnen ook aan het kinderprogramma meedoen en indien gewenst kan ook op individuele basis opvang voor de middag worden geboekt.

Het arrangement voor kinderen van zes tot vijftien jaar kost 279 euro per kind. Hierbij gelden dezelfde cursus- en uitrustingsvoorzieningen als voor de jongste deelnemers; op het vervoer van Salzburg naar Obertauern en terug is een korting van 15% per kind van toepassing. In plaats van de nacht op de kamer van de ouders door te brengen, kunnen kinderen in deze leeftijdscategorie in het kader van het ‘Bobby’-programma bij aangesloten bedrijven voordelig een eigen kamer krijgen.

Het arrangement ‘Bobby’s Schneeabenteuer’ is, telkens tot zeven dagen voor de aankomstdatum, te boeken in de weken van 6 tot 27 januari 2018 en van 7 tot 14 april 2018. De ski- en of snowboardlessen beginnen altijd op zondag of maandag. Op www.obertauern.com kunt u de accommodaties vinden die deelnemen aan het ‘Bobby’-programma.

Om een ontspannen en sportieve vakantie voor het hele gezin te garanderen, zijn er kinderterreinen als het gezinsskipark Bibo Bär, en worden kinderopvang en babyoppas aangeboden. Een unieke activiteit voor gezinnen is de skitocht die door een donkere, griezelige spooktunnel leidt. De perfecte ligging van Obertauern is ook een pluspunt voor gezinnen. Vanuit de accommodaties zijn de liften in een oogwenk bereikbaar, zodat er geen skibus of lange tocht met zware uitrusting nodig is. Wie met kinderen reist, weet dat op waarde te schatten.

Meer informatie: Tourismusverband Obertauern, tel. +43-(0)6456-7252, e-mail: info@obertauern.com, website: www.obertauern.com

Contactpersoon voor de pers: Aviareps Tourism GmbH, Christina Handcock, tel. +49-(0)89-552533-440, Josephspitalstraße 15, D-80333 München, e-mail: chandcock@aviareps.com

Related pictures: