Newsroom » Obertauern/ Salzburger Land/ A » Obertauern opent het skiseizoen met een "vuurwerk van endorfines"

Obertauern opent het skiseizoen met een “vuurwerk van endorfines”

Andreas Bourani LIVE in concert bij de opening van het skiseizoen in Obertauern op 2 december

München/Obertauern, 31 augustus 2017. Goed nieuws voor wintersportliefhebbers! Op 22 november 2017 worden de skiliften in Obertauern, de meest sneeuwzekere wintersportplaats van Oostenrijk, weer in gebruik genomen. Zoals elk jaar wordt het begin van het skiseizoen in Obertauern groots gevierd. De Duitse popmuzikant Andreas Bourani weet met zijn song ‘Auf uns’ precies het gevoel te verwoorden van de skifans die vol verlangen uitkijken naar de eerste meters over de verse sneeuw: “Laten we juichen voor wat er voor ons ligt. Dat het het beste voor ons mag zijn”. Zijn liveoptreden bij het legendarische concert ter gelegenheid van de opening van het skiseizoen in Obertauern op 2 december 2017 wordt het absolute hoogtepunt van het bagin van het skiseizoen.

Andreas Bourani, onder andere bekend als coach bij de “The Voice of Germany”, weet met zijn optimistische songteksten de harten van zijn fans te veroveren. Het publiek zingt gegarandeerd uit volle borst mee als hij tijdens het concert ter gelegenheid van de opening van het skiseizoen de hits van zijn album “Hey” ten gehore brengt. “Het prikkelt al mijn zintuigen, ik neem het hele universum om me heen in me op”, dat gevoel kennen alle wintersporters die al in november in Obertauern hun sporen in de eerste sneeuw van het jaar kunnen trekken.

In het weekend daarop staat 9 december 2017 helemaal in het teken van de traditionele Krampusoptocht en de Ö3-Krampusparty. Zo’n 500 verklede Krampussen nemen deel aan de optocht over de pas. De start is om 20.30 uur. De huiveringwekkende processie maakt deel uit van de folklore van de Alpen, waarbij Krampus de metgezel van Sint-Nicolaas is. De meest artistieke, meest creatieve maskers worden tijdens de Ö3-party op het podium bekroond. Daarna is het tijd voor de Ö3-disco. (Toegang gratis.)

De kaarten voor de opening van het skiseizoen zijn verkrijgbaar bij Tourismusverband Obertauern en op www.obertauern.com.

Meer informatie: Tourismusverband Obertauern, tel. +43-(0)6456-7252, e-mail: info@obertauern.com, website: www.obertauern.com

Contactpersonen voor de pers: Aviareps Tourism GmbH, Christina Handcock, tel. +49-(0)89-552533-440, Josephspitalstraße 15, D-80333 München, e-mail: chandcock@aviareps.com

Related pictures: